onsdag 16 april 2008

Farmor Alice

Jaha kära vänner !
Nu tänkte jag skriva litegran igen.
Bilden ni ser på Alice är tagen för 11 dagar sen när vi hade en familje middag på
varvsberget och nu 11 dar senare så finns hon inte längre..
Hon avled plötsligt igår eftermiddag på sjukhuset.Imåndags så åkte vi in med henne för hon hade blivit förkyld och hade besvärligt
med andningen,sen ringde jag och talade med henne på tisdagen och då kände hon sej
ganska pigg för att bara nån timme senare somna in..
Hon hade varit uppe och gått när hon plötsligt började svettas, sköterskan frågade
hur hon mådde och hon svarade
-Nu är allt bra,sen la hon sej på sängen och somnade lugnt in.
Det är min farmor i ett nötskal,hennes slut blev lika värdigt som hon alltid
levt..
Hon var en underbar, modemedveten, ung 89 åring..och vi saknar henne fruktansvärt mycket
Vila ifrid kära Tant Alice som nästa alla kallade henne..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivet. Jag kommer också sakna Tant Alice.

Henny sa...

Jag kommer också att sakna henne, hon har ju liksom alltid funnits och nu är hon bara borta :(

Monkan sa...

Jag beklagar sorgen, saknaden blir stor för många.
Men ett lugnt och stilla slut utan plågor, vånda och oro kan ju inte vara bättre...om man ser det från den sidan...
Vila i frid lilla Alice....
kram kram