tisdag 6 januari 2009

Årskrönika kanske...typ..

Jaha..Då var det ett nytt år igen då..med allt vad det kan föra med sej..
Tänkte jag skulle försöka mej på en liten sammanfattning om det gågna året.
Det har ju både inneburit glädje och sorg..
Jag vet inte riktigt om jag ska ta det i kronologisk ordning eller hoppa runt med tankarna…

Året började iallfall utomordentligt bra…Jag fick köpa min kära stuga på Holma efter många turer fram och tillbaka..

En väldigt tråkig sak som hände var att min kära farmor avled,hon var iof.nästan 90 men det gick så fort och oväntat.
Vi hade ju planerat med henne att hon skulle komma med ut till Holma och kolla hur vi fått det ,sen så hade vi även planerat att hon skulle fira sin 90 års dag hemma hos oss i Kasa.

Isammanhanget så kan jag ju berätta att Anton lärde sej att cykla samma em.kväll som hon dog,så han är ganska övertygad att hon hjälpte honom.

Sen så köpte vi en ny båt som funkar mycket bättre i havets vågor än den förra och den har fått gå många resor fram och åter mellan Husum och Holma..blir ju en del virke och annat smått och gott när man håller på att renovera på en Ö.och den lär få gå mycket till sommaren också när ett nytt golv ,skivor och säng mm ska dit..men det är bara kul,när man gör det till sej själv..
Det stora gruvsamma projektet på stugan är Sjöboa..den behöver få sej ett rejält ”lyft” fyndigt va…?
(måste lyfta ett hörn på den)..

Annars så har väl året rullat på i sin lugna mak ända tills allhelgona helgen…Då började en jobbig period som ioförsig har blivit bättre nu men är fortfarande ganska slitig..Det kan ni läsa mer om i den andra bloggen http://min-panik.blogspot.com/

Ja det var nog vad jag kommit på just nu..när man läser igenom det så ser jag ju att året har varit ganska lugnt ändå…tycker ju inte det när man är mitt i det….Ganska tråkigt …inte mycket man gör på ett år som är värt att nämna…
Ha de så bra tills nästa gång..//Helena

Inga kommentarer: