lördag 6 november 2010

ALLHELGONA

Hej på er igen !!!

Det var ett tag sedan.....

Idag händer det saker för oss.
Morgan och Jim är just nu och röjer skoterlederna och sen ska vi åka till mina föräldrar.
Det är nämligen så att min syster fyller 40 på måndag men hon är "hemma" i helgen från sitt gruppboende så hon firas idag.
Hur kan min lillasyster vara 40 när jag känner mig som 25-30 i sinnet??
Ja, jag skrev "i sinnet" inte i kroppen , det är en helt annan sak det.
Efter den uppvaktningen så blir det ju givetvis hockey på TV för oss , Morgan och Jim ser den på plats.
Synd att Helena jobbar i helgen men det känns som om det är mera regel än undantag att hon jobbar helgerna.

Dessutom så går mina tankar just idag till min kära farmor som föddes för 114 år sedan just idag.
En helt underbar kvinna som hade full koll på hela släkten ända tills hon avled 90 år gammal.
Och vi är ju en hel hop att hålla koll på då hon hade 5 barn så det blev ju en massa barnbarn med respektive och barnbarnsbarn att hålla koll på .
Då Farmor bodde hos oss då jag växte upp så fick jag ett speciellt förhållande till henne , tror att jag var nästan mer inne hos henne än hemma.

Nä, nu blev jag sentimental och "blötögd"....
Går nog ut och gör nytta istället för att sitta här vid tangenterna.

//Anders

2 kommentarer:

Sixten sa...

Jo, Mor Hilda hade ett fenomenalt minne som kunde hålla koll på alla barnbarn och barnbarnsbarn när man betänker att jag själv blir lika förvånad varje gång någon säger grattis på födelsedagen till mej.
Ha det gott i snösvängen.

Ann-Louise sa...

Annika redan 40? Jag känner mig också som 25!!?? Grattis till henne.

Ja farmor var enastående. Tänker på henne ibland också.

Må så gott och hälsa alla!